Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2017 21:17 - Почивай в мир, дядо Божине!
Автор: leonleonovpom2 Категория: Други   
Прочетен: 5800 Коментари: 21 Гласове:
30

Последна промяна: 26.09.2017 19:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Днес се затвори страница в живота ми!
Почина човек от дегството ми, последния възрастен, свързано и с какви пи не премеждия! за мен
Но съм блатодарен на тях, че ме оформиха като човек, а не като примат! Защото те щъкат и тук, приматите, но аз нямам нищо общо с тях!

Когато на майка ми ,след 15 години и разрешиха да е учителка, това остави следа и в мен!
И  заедно се озовахме с нея в едно затънтено селско училище  в село с македонци?  Никакъв друг народ не са македонците, освен Българи!  Годините там ме убедиха в това!
Представиха се учителките.  За щастие едната имаше деца на моята възраст, другата,   имаше син, Митко Вангелов, една година по- голям Тя беше директорка на училището
С Митко бяхме приятели и  тогава , и до днас Както и с Динко Порточанов , единият от синовете на другата учителка! Той ме изуми от първия ден,  Заведе ме до лоста  в двора на училището и  там , на него,  направи слънце ! Никога не съм то правел.  Замая ме. Силен физически, това е най силния човек, който познавам в живота си.

 Син на дядо Божин, който днес отиде в отвъдвното!

По късно, беше спечелил ,чрез преборване  правото да  отиде  на Олимпиадата в Монреал!
Но дни преди  отпътуването  му открили жълтеница и го спрели Заместникът му стигна до пето място!  Динко щеше да е олимпийски шампион , сигурен съм!
С другия му брат, Христо , една година бяхме на един чин.
Винаги съм смятал, че Динко ще успее в живота Силен,като Аякс и добър едновременно!
Не , успя Христо, с други качества ,каквито нито Динко ,нито аз имахме!

Наскоро Динко ми каза ,че трябва да напиша историята на селото Да ,мога да я напища за четирита години ,  през които бях там,както никой не може, но за другите  те ще ми помагат!  След множеството незаслужени огорченияне казах , нито да ,нито не! Много го уважавам!  Но как да пиша за неща ,на които не съм бил свидетел!?

Носталгията към " македонското село" ме налегна преди около 15 години.  Освен , че  то обърна живота на едно градско дете на 9 -10 години ,то е свързано и с първа любов и с  какво ли още  не!

Започнах , след години, с един приятел да го посещавам . Даже използвахме това , да запознаем сина му и дъщеря ми, за нещо повече Той , немски възпитаник, тя, красавица! Не е мое мнение това, в смисъл, оценки на други използвам , но и моята е същата
Къде да отседнем?
Ами в къщата на дядо Божин, бащата на Динко и Ичо-Христо!
Случи се и Динко  да е там!
Дядо Божин си спомни историята, баба Денка беше жива, След всяко посещение предавах поздрави на майка ми от тях, на следващото, обратните от нея- за тях!
Баба Денка почина, но дядо Божин, жизнен, бързо се възстаноеи !
Продължи да се бори с живота, сам ,на село!
Някои казват ,че македонците били отделен народ?  Имаме такава жилка, но никой в рода не се чувства македонец!
И в селото беше така!
 Никой не ме нерече Бълтарина, не чух нито веднъж да се наричат македонци и не Българи!
Да ,мен,  от колите, които преминаваха,, ме наричаха ,градския ? По облеклото си личеше и питаха , откъде съм ? Или чужденеца!   Но други отговаряха вместо мен, че съм на учителка дете, приемаха ме за свой!

Дядо Божин имаше мотор !  Беше някакъв финансист , Обикаляше района.  За нас беше нещо като извънземен, в тези времена!

По-късно, котато разбра при посещенята ми , кой съм, искаше да се види и с майка ми!
И когато срещата беше вече уредена, ...тя почина!

Интересен човек беше!
Оплака ми се ,как са му завлекли спестяванията, за"изгодна " сделка със захар!
През лудите начални години на демокрацията!

Аз обикалях селото ,за да си припомня детските години, квартирите ,в които сме  били!
Дядо Божин ме засякъл и гневно попита веднъж Динко, за какво обикалям селото? Намекна, че търся хора, за да ги измамя.
Динко реагира остро, каза ,че ме познава, но аз му дадох знак, да мълчи и той спря.

Измаменият дядо Божин, вече и възрастта оказваше влияние, виждаше във всеки измамник!

Спомням си ,че той ни пресрещна с Митко Вангелов ,когато ни гони бика/ той по-скоро си играеше с нас, ако искаше ,можеше да ни убие/
И той,  дядо Божин,  ни върна към действителността

Почивай в мир , дядо Божине, ние ,които те познаваме, те обичаме!



Гласувай:
30


Вълнообразно


1. zahariada - Бог да го прости!
25.09.2017 21:26
Бог да го прости!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Захари!
25.09.2017 21:37
С него си отиде и детството ми!
Възрастните хора, които уважавах в него!
цитирай
3. tota - Добрите хора, не се забравят!
25.09.2017 22:05
Светла да е паметта на този светъл човек, оставил диря в сърцата на тези, които са го познавали!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Ати!
25.09.2017 22:33
tota написа:
Светла да е паметта на този светъл човек, оставил диря в сърцата на тези, които са го познавали!


Така е, добрите хора не се забравят!

Лека нощ!
цитирай
5. donchevav - Светла му памет на добрия човек! ...
25.09.2017 23:08
Светла му памет на добрия човек!
Посветил си му затрогващи думи, Лео - топли, обичливи! Поводът е тъжен - и все пак колко е хубаво, когато човек си тръгне от този свят, да има кой да го изпрати с добра дума, да запази за него благ спомен. Бог да го прости дядо Божин!
цитирай
6. shtaparov - Поклон пред паметта му!
25.09.2017 23:11
Поклон пред паметта му!
цитирай
7. born - Приеми и моите съболезнования !
25.09.2017 23:29
Приеми и моите съболезнования !
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Венета!
25.09.2017 23:43
donchevav написа:
Светла му памет на добрия човек!
Посветил си му затрогващи думи, Лео - топли, обичливи! Поводът е тъжен - и все пак колко е хубаво, когато човек си тръгне от този свят, да има кой да го изпрати с добра дума, да запази за него благ спомен. Бог да го прости дядо Божин!


Такава е философията на живота!
Хората си отиват!
Когато почина майка ми, братовчедка ми, добре разбрах, да ме успокои , ,заразрправя колко притеснения и създава маййка й!
Казах и ,че съм готов , с кофа спомия да ме полеят , ако майка ми се съживи от това!
Не можем да ги върнем!
Да ги споменем с добро!

Да е светла паметта им!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
25.09.2017 23:50
shtaparov написа:
Поклон пред паметта му!



Да е светла паметта му!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодря ти, приятелю!
25.09.2017 23:51
born написа:
Приеми и моите съболезнования !


Да е светла паметта на дядо Божин!
цитирай
11. mrazekoff - Бог да го прости!
26.09.2017 09:23
Всеки един човек оставя в нас спомени, всеки човек с когото сме контактували променя характера ни, бавно и незабележимо. Аз, в моя живот също имам досег с такива личности - колоритни, които са оставили следа в моето съзнание. Един от тях аз съм описал в постинга си "Виликия майстор". С раздялата човешката душа тъгува, но се обогатява със спомени, което остават във времето. Честит си, когато си обогатил съзнанието с такива срещи и впечатления! Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
12. krumbelosvet - При реката
26.09.2017 10:02
"При реката на детството свято", както го е улучил Павел Матев.
Бог да го прости и светла му памет на дядо Божин.
Разбирам ви.
цитирай
13. bven - Нека е светла паметта му!
26.09.2017 11:46
Твоята любов ще му помага винаги!
цитирай
14. xubavka - Съболезнования! Да е светла пам...
26.09.2017 13:17
Съболезнования! Да е светла паметта му!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Стефане!
26.09.2017 15:53
mrazekoff написа:
Всеки един човек оставя в нас спомени, всеки човек с когото сме контактували променя характера ни, бавно и незабележимо. Аз, в моя живот също имам досег с такива личности - колоритни, които са оставили следа в моето съзнание. Един от тях аз съм описал в постинга си "Виликия майстор". С раздялата човешката душа тъгува, но се обогатява със спомени, което остават във времето. Честит си, когато си обогатил съзнанието с такива срещи и впечатления! Хубав ден ти пожелавам!


Има приказка, че написаното остава! Другото минава и заминава! Все пак, човек е така устроен, че да помни преди всичко доброто, а лошото да забравя!
Доколкото е възможно!
И мен там в това непознато село ме посрещнаха враждебно Градско момче, къде отива!
Но няколко момчета, най-будните, между тях и Динко, синът на дядо Божин ми подадоха ръка от първия ден И сме приятели и до днес!

Хубав ден, Стефане!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
26.09.2017 15:58
krumbelosvet написа:
"При реката на детството свято", както го е улучил Павел Матев.
Бог да го прости и светла му памет на дядо Божин.
Разбирам ви.


да е светла паметта на дядо Божин!

Така е, детството е най-чисто и ще се връщаме към него, защото реално няма да се повтори Затова е мило и скъпо!

Хубав ден!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Таня!
26.09.2017 16:00
bven написа:
Твоята любов ще му помага винаги!


Да е светла паметта му!

Хубав ден!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Таня!
26.09.2017 16:04
xubavka написа:
Съболезнования! Да е светла паметта му!


Изглежда ,че Таня не е рядко име! Напротив!

Да е светла паметта на дядо божин!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
19. stela50 - Мир на душата и светлина по пътя...
26.09.2017 16:06
Прочетох с вълнение за този специален за теб човек,
с усещане за близост до неговия свят...
Поклон !

цитирай
20. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Стела!
26.09.2017 16:44
stela50 написа:
Прочетох с вълнение за този специален за теб човек,
с усещане за близост до неговия свят...
Поклон !



Интересен човек беше!
Ходеше даже да пасе кози! Динко направо полудя
Ами ако му стане лошо в Балкана? С триста зора му връчи джиесем, при нужда да се обади или те да го търсят!

Да е светла паметта му!

да е светла паметта му!
цитирай
21. tikoev - Ааааа. . . . това "македонско ...
26.09.2017 18:50
Ааааа....това "македонско село" кое е?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9140131
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102605
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031