Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2010 16:40 - Цветана Пиронкова: Срещу Бартоли бях на тръни
Автор: kalinkamenov Категория: Спорт   
Прочетен: 1723 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 17.12.2010 12:38


Първите ракети на България Григор Димитров и Цветана Пиронкова бяха обявени без конкуренция за тенисист и тенисистка № 1 на България за 2010 г. от БФТенис. Григор Димитров, който тази година се изкачи със 181 места в световната ранглиста – от 287-о до 106-о място, е №1 на България за трети пореден път. За пулифиналистката от “Уимбълдън” Цветана Пиронкова това е пето поредно отличие. През 2010 г. пловдивчанката постигна най-големите си успехи в кариерата, след като игра полуфинал в Лондон и се изкачи до рекордното за нея 31-во място в ранглистата при жените. Тя завърши годината под номер 35 в света, което също е нейно най-добро постижение.      

За най-прогресиращи тенисисти бяха избрани Елица Костова и Димитър Кутровски. В категорията “най-добри млади тенисисти” бяха отличени Виктория Томова и Димитър Кузманов, а за треньор на годината бе избран Кирил Пиронков – баща на Цвети. За най-добър клуб на годината бе определен ТК “Левски”.

 

- Г-це Пиронкова, каква година изпращате?
- За мен е добра година, защото направих много силно постижение. Представих се добре през сезона и записах рекордно класиране. Няма от какво да бъде недоволна.

 - Цветана Пиронкова преди „Уимбълдън” и Цветана Пиронкова след „Уимбълдън”. Каква е разликата?
- Няма разлика в мен самата. Просто в момента върху мен има повече съсредоточено внимание отколкото преди. Само в това може да се изрази някаква разлика.

- Много пъти сте казвали, че „Уимбълдън” е магия. Защо?
- Нека започнем с това, че „Уимбълдън” е много различен турнир от другите. Най-фрапантната разлика е настилката. Аз играя два турнира на трева в годината – „Уимбълдън” и подгряващия преди него. До този сезон много не харесвах тревата, защото просто не успявах да се реализирам добре върху нея.

 - Сега, след като стигнахте до полуфинал, вече стана ли ви любима тревата като настилка…
-Просто явно тази година вече беше дошъл моментът да покажа възможностите си. Хванах спецификата на настилката, нейните характеристики и явно успях да се наглася да играя добре. Чак да ми е станала любима, не бих казала. Прекалено малко играя на трева, за да говорим за някакво харесване. За любими настилки мога да посоча хард и клей.

- Искам малко да ви върна към срещите на „Уимбълдън”. Ще си припомним съперничките и резултатите срещу тях и искам да се опитаме да охарактеризираме срещите с по една –две думи. Срещу Ана Лапушченкова в първи кръг записахте успех с 6:0, 7:6. Трудно или лесно?
- Труден мач. Определено. Има една такава психологическа бариера преди началото на дадена надпревара. По принцип първата среща на всеки турнир е нещо много трудно. В първия кръг ставаме свидетели и на най-големите изненади. Още не си влязъл в ритъм. Можеш да очакваш всичко. Не си свикнал с настилката, топките, състезателната атмосфера. Затова първата среща винаги е трудна.

- Последва Вера Душевина и успех с 6:3, 6:4. Може да я определим като категорична победа?
- Срещу Вера се чувствах по-уверена. В началото имах малко проблеми, но ги преодолях. След това се чувствах много сигурна в действията си. Не мога да кажа, че съм била сигурна в победата си, защото никога не може да си сигурен в успеха, но предусещах, че нещата се развиват добре за мен.

- В следващия кръг Регина Куликова се отказа след първия сет заради контузия. Как приемате по принцип една такава победа?
- Победата си е победа. Явно е имала проблем, за да се откаже. Иначе кой ще се откаже ей така на „Уимбълдън”. Аз по никакъв начин не разбрах, че тя е контузена. Става въпрос за времето, което изиграхме. Представяше се на добро ниво, също както и аз. Виждаше се, че съм доста стабилна в разиграванията. Заслужена победа, макар че дойде по такъв начин преждевременно.

 - Следва Марион Бартоли и 6:4, 6:4. Може би имахте да си връщате нещо на нея?
- Марион е изключително труден съперник. Аз през цялото време бях на тръни срещу нея, защото играта й е супер постоянна. Тя не бърка топката и за да си вземеш точката, трябва да я изкормиш. Всяка точка я разигравахме най-малко една-две минути и беше много изморителен мач.

- Идва ред на Винъс Уилямс и 6:2, 6:3. Успех на труда, може би?

- Трудно ми е да поставя етикет на срещата. Срещу Винъс вече се чувствах много спокойна и уверена. Просто се наслаждавах на момента, защото все пак играя четвъртфинал на „Уимбълдън”. Играеш на централен корт. Всичко е супер. Наслаждавах се. Това е.

- Следва полуфинал и Вера Звонарьова – 6:3, 3:6, 2:6. Какво се пречупи във вас?
- Нищо в мен не се е пречупило. Вера е много постоянен играч. В началото успях да наложа своя ритъм, но във втория сет тя промени коренно играта си. Стана много по-агресивна, допускаше много по-малко грешки, а аз вече бях започнала да се уморявам. Това оказа влияние върху развоя на мача. 

- Много пъти сте казвала, че не сте вярвала, че ще стигнете толкова далеч. Защо?
- До този „Уимбълдън” не бях минавала втория кръг на турнир от големя шлем.

- Сега просто ви провървя…
- Да, може и така да се каже.

 - Вече повече ли вярвате в себе си?
- Да, има нещо такова. В тениса има толкова много предизвикателства. Турнирите са всяка седмица. Програмата е натоварена. Както се казва, още не са ти дали купата и те питат на кой следващ турнир ще участваш. Нямаш време да се нарадваш на това, което си постигнал.

- Престанахте ли да се съобразявате с имената на съперничките или все още изпитвате респект понякога?
- Никога не съм гледала срещу кого играя. Още от малка баща ми ме научи, че играя срещу съперник без лице, защото името обременява. Просто излизаш на корта и играеш твоята игра.

- Време за почивка ще намерите ли?
- За мен почивка е това, че съм в България и не трябва да пътувам всяка седмица. Тренирам редовно. 

- Идва Аустрелиан Опен. Това предизвикателство ли е?
- Ще видим. Ще участвам на подготвителния турнир преди Аустрелиан Опен. Заминавам на 4 януари. Няколко дни аклиматизация и сезонът започва.

 - Колко добра ще бъде Цветана Пиринкова през новия сезон?
- Ще видим. (Усмихва се.) Нищо не мога да обещая. Само искам да съм здрава.




Тагове:   Пиронкова,   Цвети,


Гласувай:
2


Вълнообразно


1. rainbowvista - Бравос
16.12.2010 17:09
Бравос
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kalinkamenov
Категория: Спорт
Прочетен: 1555236
Постинги: 105
Коментари: 526
Гласове: 134
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031