Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2011 15:19 - Бърни Екълстоун: Хората правят две неща – секс и пари
Автор: kalinkamenov Категория: Спорт   
Прочетен: 2210 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 09.03.2011 15:19


Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун даде обширно интервю за официалния сайт на най-бързата автомобилна надпревара. Той говори по различни теми. Как се стигна до изваждането на Гран при на Бахрейн от календара, каква оценка дава на резултатите на Михаел Шумахер след завръщането му във формулата, какво трябва да се промени, за да стане състезанието по-интересно, че дори и каква е ролята на жените в бизнеса и политиката … Шампионатът във Формула 1 стартира на 27 март в Австралия.

- Г-н Екълстоун, имаше ли възможност да се спаси Гран при на Бахрейн и надпреварата да остане в календара?
- Не, това не бе възможно. Малко преди кризата имахме вечеря с принц Салман бен Хамад Ал Халифа и тогава нямаше и най-малка индикация, че в крайна сметка след няколко дни нещата ще се объркат толкова много. Той беше пълен с планове, но след това нещата се промениха. В случая и нямахме много време за реакция, защото искахме да има окончателно решение от 21 февруари. Това му казах и на него. Той ме попита какво бих направил аз в такава ситуация. Отговорих му: “Ти си там на място. Ние сме в Европа и не можем да видим нещата така, както ги виждате вие. Трудно е от разстояние да се правят изводи. Решете какво е най-доброто за вашата страна.” Скоро след това той отмени състезанието. Мисля, че това бе правилният ход, макар и много труден. Бахрейн стана известен именно заради Формула 1. До 2004 година, когато за първи път там имаше етап от надпреварата, почти никой не знаеше за Бахрейн.

- Критиците казват, че нито ФИА, нито хората във Формула 1 са взела отношение относно кризата в Бахрейн. Колко трябва да е политизирана Формула 1?
- Формула 1 няма право да се политизира. Точка по въпроса. Моята цел е да сключвам най-благоприятните за надпреварата сделки и така да запазвам работните места на хората. Дейността на пет хиляди души е пряко или косвено свързана с Формула 1 и аз искам те да продължат да имат възможност да работят. А политиката, простете, не е моя работа. Нека с нея се занимават политиците.

- Гран при на Бахрейн ще бъде ли по друго време?
- Това зависи от ФИА, защото трябва да се промени календарът. През март ще има среща на Световния съвет и на сбирката ще бъде разгледана тази ситуация. Вече съм говорил с президента на федерацията Жан Тод за възможността за намиране на нова дата за това състезание. Ние се съгласихме, че този въпрос трябва да бъде обсъден преди началото на сезона

- Мениджърите по логистиката са на мнение, че състезанието може да бъде включено веднага след стартовете в Европа …
- Това е много просто. Ние не се нуждаем от алтернативно състезание в Европа или някъде другаде. Надпреварата трябва да се проведе в Бахрейн. Ако принцът реши, че страната му е готова да проведе надпреварата, ние ще се върнем в Бахрейн. Мисля, че отборите ще влязат в положение, дори ако състезанието трябва да се проведе по време на лятна почивка. Да, ще е много горещо, но ние също трябва да изразим своята подкрепа към страната.

- Нека да се върнем към състезанията. Много хора са притеснени за това дали Михаел Шумахер ще спечели отново?
- Аз нямам съмнение в това. Ако той получи конкурентна кола, ще спечели.

- В историята на Формула 1 има само двама световни шампиони – Ники Лауда и Ален Прост, които успяват да спечелят още една титла, след като се връщат в надпреварата…
- Между тях като пилоти има голяма разлика. Ники преди оттеглянето си спечели шампионата два пъти, Ален – три пъти. Мехаел и седемкратен шампион. Не е съвсем същото, нали! Лауда се върна в Макларън, а Прост в Уилямс. Всеки от тези отбори към момента бе лидер. За съжаление това не може да се каже за тима на Мерцедес през миналата година. Михаел продължава да се стреми към успеха, бъдете сигурни в това. Той е в добра физическа форма. Когато говорите с него, във всяка дума, във всеки жест се чувства голямото му желание за победа. Бих казал дори повече от преди. Ако Мерцедес му дадат бърза кола, той ще спечели отново.

- Може би Михаел не може да се справи по-добре и заради това, че има невероятна конкуренция? Лауда и Прост не трябваше да се конкурират с Фетел, Алонсо, Хамилтън, Бътън и Уебър …
- Точно така. В миналото супер състезателите бяха много по-малко. По това време за титлата се бориха най-много трима пилоти от два отбора. Примерно Макларън се състезаваха с Ферари, или Ферари с Уилямс, или Макларън с Уилямс. Сега състезанието може да се спечели от четири, дори пет отбора. Това означава, че има осем или девет пилоти, които редовно се конкурират за място на подиума. Жалко е, че един от тях отпадна. Става въпрос за Роберт Кубица, защото за мен той може да се брои в графата топ-пилоти.

- Роберт претърпял злополука докато шофираше рали автомобил. Марк Уебър се контузи докато кара велосипед, а Михаел Шумахер падна от мотоциклет. Време ли е да ограничат отборите своите пилоти по време на свободното им време?
- Ще отговоря така. Ако може да избира, всеки би предпочел да попадне в инцидент с кола от Формула 1. Помним какво стана на пистата в Монреал през 2007 г.? Инцидентът с Кубица изглеждаше ужасен, но той се отърва с леко мозъчно сътресение и разместване на глезена. Това ясно показва колко безопасна е Формула 1.
Според мен забраната за някои видове дейности ще доведе само до факта, че отборите трябва да контролират плътно пилотите си в свободното време. И на мен би ми било интересно как бих реагирал в подобна ситуация.

- Какво точно трябва се да направи?
- Да вземем Кубица. Между две серии от тестове той взе участие в рали и попада в произшествие. Бих му казал така: “Слушай, ти следващата седмица ще караш в рали, а след това имаш тестова сесия и ще бъдеш уморен. В нея ще кара резервният пилот?” Смятате ли, че в този случай той щеше да участва в ралито? Аз не мисля така.

- Какво ще кажете за резултатите от тестовете на отборите преди началото на сезона?
- Изглежда, че Ред Бул отново успяха да изградят най-добрата кола, а другите се опитват да намалят изоставането.

- Какво става, ако съперниците не успеят да се изравнят с Ред Бул. На кого ще заложите – на любимия ви Фетел или на Уебър?
- Определено Себастиан!

- Той е само на 23 години и кариерата му е едва сега започва. Колко време мислите, че той ще остане в Ред Бул?
- Сега той няма причина да търси други варианти, но все някога ще го видим във Ферари. В живота на всеки успешен пилот във Формула 1 идва момент, когато той иска да седне зад волана на Ферари. Вярвайте ми.

- Ако имате възможност да оглавите отбор, кой искате да е той, кои пилоти бихте взели, кои ръководители и кой ще е третият пилот?
- Това може да бъде само Ферари. Това е отбор легенда. Бях познат с Енцо и мога да кажа, че това е един специален отбор. Пилотите – Себастиян Фетел и Фернандо Алонсо. Аз ще го управлявам, тъй като не виждам кой би бил по-способен от мен да се справи с тези две момчета. Особено ако да се работи с Алонсо е толкова трудно, колкото говорят за това. Аз лично не мога да повярвам, въпреки че други наистина имаха проблеми да се справят с него. Третият пилот? Може би този, който носи най-много пари. Или Нико Хюлкенберг, който е страхотен човек и обещаващ пилот.

- Себастиян Фетел наскоро критикува радикалните промени в правилата, особено преместването на задното крило. Той смята, че това се прави, само за да се привлекат нови зрители. Съгласен ли сте?
- Може би е прав. Тази система е много трудно да се контролира от съдиите. Има място за протест. Също така мисля, че това нещо е доста опасно. Какво става, ако крилото не се върне към първоначалната си позиция и водачът загуби част от силата на притискане? Това лесно може да предизвика инцидент. Така че е необходимо да се следи отблизо как системата ще се прояви.

- Имате ли някакви идеи, за да подобряване интереса към състезанията?
- Казвал съм го много пъти. Да даваме медал, а не точки. Пилотите искат да печелят, а не да броят. Така че нека да използваме система, в която е важен броят на победите. Миналата година тя би работила доста добре. Преди последното състезание Фетел и Алонсо щяха да имат по пет златни медала, сребърни и бронзови – също разделени по-равно. Фетел щеше да бъде шампион, ако успееше да завърши до четвърто място. Ето това е трилър!

- Друго?
- Има и други идеи. Вижте какво е сега състезанието на сухо време. Почти е невъзможно да се изпревари. Това се дължи на слоя от каучук по асфалта, който определя оптималната траектория. Интересно става, когато завали дъжд. Тези състезания винаги стават най-интересните. Така че ние трябва да мислим как да правим дъжд …

- Да правим дъжд?
- Да. Пистите може да се овлажняват изкуствено. Тези поливни системи са лесни за изграждане. Защо, примерно, в средата на състезанието болидите да не минават през един малък “дъжд”? За 20 минути, или, да речем, за десет обиколки? Може би дори ще им дадем няколко минути предупреждение, че ще завали. Завладяващ спектакъл ще стане, това е гарантирано. И всичко ще бъде при същите условия.

- Ако говорим за равенство, колко справедлива може да бъде Формула 1? Отборите с малък бюджет едва ли ще имат шанс някога да спечелят поне един подиум …
- Несправедливо е, когато един отбор с бюджет от 6 млн. паунда се конкурира с тези, които имат 300 милиона. Но такава е ситуацията. Такива “нечестни” неща има и в други спортове. Вземете, например, футбола. Реал (Мадрид) и Байерн (Мюнхен) имат възможност да дават 60 млн. за нови играчи, а други клубове не могат да си го позволя. Животът е несправедлив.

- Някои отбори все още изпитват финансови проблеми. Участието във Формула 1 продължава да бъде твърде скъпо?
- Във Формула 1 винаги хората харчат толкова пари, колкото имат. Това е факт. Само ограничителни мерки биха намалили безкрайните разходи. Мисля, че ние се движим в правилната посока. Стабилният регламент позволява да се пестят пари.

- Какво мислите за прехода през 2013 г., когато двигателите ще бъдат с четири цилиндъра?
- Ако изкарват същия звук, както е сега, не виждам никакви проблеми.

- Какво мислите за това, че отборите избират пилотите по стойността на спонсорския пакет, а не по таланта?
- Както е, така е. Но ако един пилот е талантлив, винаги ще се намерят възможности той да бъде привлечен, че дори и без пари. Ако спонсор иска да инвестира, винаги ще се намери такава възможност.

- Екипът на Уилямс планира да пусне акции на борсата. Какво мислите за това?
- Мисля, че е добра възможност за приходи. Другите отбори също трябва да се замисля за това. По мое мнение има много хора, които биха се възползвали да закупят такива акции. В момента Формула 1 е най-добрата глобална платформа за рекламиране на дадена марка.

- Как гледате на израза, че “парите управляват света”. Вярно ли е?
- В света хората правят две неща – секс и пари. Ето затова аз не се съмнявам, че скоро 50% от решенията в световната политика и икономика ще се взимат от жени. Те винаги са имали влияние, но може би прекалено дълго останаха в сянка. Трябва ли да се каже, че зад всеки успял мъж стои една жена?

- Това означава, че жените, според вас, взимат сами решенията си?
- Да. Мисля, че те вече не са толкова зависими от собственото си его. Жените не трябва да играят голф, за да направят сделки. Те просто работят по-усърдно, за да постигнат същото ниво, на което са техните началници мъже. И понеже собственото им его не стои на пътя им, те вземат по-малко емоционални решения, което е добре за бизнеса.

- Това означава ли, че можете да си представите жена начело на Формула 1?
- Точно така. Може би това ще се случи след три до пет години.

 





Гласувай:
1


Вълнообразно


1. анонимен - rQmwoquBjUDWMayzqxW
23.05.2011 17:03
FBlRRC , [url=http://mltrmyzdoeih.com/]mltrmyzdoeih[/url], [link=http://jblcblyvllzg.com/]jblcblyvllzg[/link], http://srirqdeeatwt.com/
цитирай
2. анонимен - QewxdOJMDsHx
27.05.2011 16:12
upYzAb <a href="http://jngmhkvsdxux.com/">jngmhkvsdxux</a>
цитирай
3. анонимен - YupieZdzEjdhxErtB
30.05.2011 19:26
Gdx1IZ , [url=http://tfnnhmhvzuvn.com/]tfnnhmhvzuvn[/url], [link=http://iqvykiosgohr.com/]iqvykiosgohr[/link], http://vtegftytxmec.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kalinkamenov
Категория: Спорт
Прочетен: 1566118
Постинги: 105
Коментари: 526
Гласове: 134
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930